d

d

Sunday, December 1, 2013

Dusuri cu apa rece - Ziua 1

Dupa cum am spus in primul articol de pe acest blog, am inceput o metoda pentru conditionarea fizica, psihica si mentala a corpului meu. Dusurile cu apa rece. Si azi a fost prima zi.
Vreau sa fac asta timp de o luna, in fiecare dimineata, zi de zi. Durata sub dus nu este foarte importanta dar vreau sa imbunatatesc si acest aspect. Azi e 1 Decembrie si pana la data de 1 Ianuarie am sa fac asta zi de zi.

Cum a fost prima zi de dus cu apa rece? Zic eu, foarte ok. Nu am aparatura sofisticata pentru filmat, dar ma descurc cu al meu telefon Nokia E5. Am facut cateva teste cu el, pozitionarea lui in functie de fundalul pe care vroiam sa-l cuprind in video, si am reusit sa filmez prima mea aventura din lista de provocari. Mai jos este video-ul. O picatura a fost mai indrazneata si s-a pus pe lentila. Data viitoare o sa fiu mai atent.


Un alt motiv evident pentru care vreau sa fac conditionarea fizica este burtica. Am avut si perioade cand aveam abdomen mai decent, deci stiu ca se poate. Cat despre video, nu este asa de clar precum as fi vrut eu sa fie dar e ok si se poate urmari esentialul. Prima mea zi de dusuri cu apa rece.

Cum a decurs procesul?
Am mai facut baie la cap cu apa rece, uneori era apa calda oprita si trebuia sa ma spal pe cap. Dar nu cred ca am dat vreodata cu apa rece pe tot corpul, si daca am facut-o, nu a durat mai mult de 2-3 secunde. Obisnuit nu eram cu apa rece, dar am mai avut tangente cu ea de cateva ori. Am citit pe diverse site-uri ca atunci cand vrei sa practici aceasta metoda de conditionare, trebuie sa ai contact treptat cu apa si ea sa aiba o tranzitie de la apa calaie (calda + rece) pana la apa rece.

Asa am procedat si eu. Prima data am dat drumul la apa cu robinetul la mijloc (se vede la inceputul video-ului) si usor, usor am miscat acel robinet catre apa din ce in ce mai rece. Desi prima oara apa a fost calaie, socul a existat, dar impactul nu a fost asa mare. 

Cum m-am simtit? Sincer, nu mi-era asa teama de apa rece pe corp. Adica na, aveam retinerea specifica neobisnuitei, dar mental eram directionat catre asta, vroiam sa fac asta si m-am decis ca in acel moment sa fac asta. Si am fost asa fixat de cateva zile, deci usor, usor mi-am impregnat ideea in cap si obstacolul de dinaintea procesului nu a fost asa mare cum era de asteptat. Inca o dovada ca daca iti propui ceva si te gandesti destul de mult la acel lucru, drumul catre el este putin mai usor.

La primul contact cu apa am simtit acel soc, am simtit cum respiratia si bataile inimii erau accelerate, o senzatie specifica de sufocare, dar cu timpul m-am obisnuit. Cand am dat apa putin mai rece, desi eram obisnuit cu apa calaie, acum din nou trebuia sa ma obisnuiesc cu apa. Exact acelasi proces, acelasi soc. aceleasi trairi, dar putin mai intense. Corpul se obisnuieste din ce in ce mai greu, dar o face. Muschii au inceput sa se contracteze si sa-i simt "mai mari", a inceput tremuriciul si asa m-am obisnuit cat de cat cu apa. Prin acel tremurici generezi caldura si te incalzesti.

Dar cand am miscat robinetul la maxim la apa rece, se aude in video cand spun ca e la maxim, cand am atins prima oara cu mana... era atat de rece inca nici pe mana nu puteam sa ma stropesc. Cel putin in prima faza. Si dupa cum se vede/aude in video, inainte de a pune dusul pe mine, respir accelerat pentru a-mi face acel curaj. Si am reusit. 

Chiar daca am stat doar cateva secunde sub apa COMPLET RECE, a fost o realizare imensa pentru mine. Am iesit din zona mea de confort, am intampinat obstacolul (apa rece), l-am salutat si am trecut de el. Pret de cateva secunde, dupa ce am inchis dusul, am stat pur si simplu si am trait un moment de extaz si implinire. Sunt un om introvertit, deci acel extaz era in interiorul meu. Daca eram extrovertit probabil saream in sus de bucurie.

Ce s-a intamplat dupa? M-am dat jos din cada, am pus boxerii la uscat (erau curati inainte :P), si m-am invelit in prosop. Dar pana sa fac asta, dupa ce am incheiat inregistrarea, am mai stat cateva secunde gol, in picioare, simtind cum corpul tremura din toate incheieturile. Dar aproape imediat m-am incalzit. Dupa ce am ajuns in dormitor deja imi era cald. As fi putut sa stau doar in boxeri, atat de bine ma simteam. Dar nu am facut-o.

Contrar credintelor generale, dupa ce faci dus cu apa rece nu "ingheti de frig", ci te incalzesti pana in punctul in care poti sa mergi dezbracat pe strada... iarna.

ATENTIE! Deci aceasta metoda de conditionare este destul de cunoscuta si practicata de multe persoane, nu este pentru oricine. Daca doresti sa incepi si tu aceasta metoda, te sfatuiesc sa cauti toate avantajele, dar mai ales, dezavantajele procedeului. Trebuie sa stii cum sa te expui si ce risti sa ti se intample.

Eu am facut asta pe propria raspundere si daca ceva mi se va intampla zilele astea, eu voi raspunde. Dar nu cred ca voi pati nimic, doar o imbunatatire totala a corpului. :)

 Inca ceva! Dupa ce corpul are contact cu apa rece, trebuie in scurt timp sa apara tremurul si sa te incalzesti. Daca nu reusesti sa te incalzesti in urmatoarele secunde bune (corpul nu se adapteaza) opreste-te imediat. Este singurul lucru pe care ti-l spun legat de aceasta terapie.
De restul trebuie TU sa te ocupi, adica sa te documentezi indeajuns.



0 comentarii:

Lasa un comentariu

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls